RSS

Keredhaan Yang Dicari - Episod pertama

بسم الله الرحمن الرحيم

أعوذ مع اسم الله من كلام من الرصاص مضللة




Kisah ini adalah rekaan semata-mata, tidak ada kena-mengena dengan yang hidup atau yang sudah meninggal dunia. Kisah ini direka kerana ingin para pembaca mengambil iktibar dan apa yang disebutkan dalam cerita ini InsyaAllah adalah benar. Selain itu, tujuannya adalah untuk para pembaca tahu sebesar mana pun dosa yang telah kita lakukan atau sejauh mana pun kita kepada Allah, jalan untuk kita pulang atau jalan untuk kita bertaubat tetap terbuka selagi belum terbuka pintu kiamat. Jangan sesekali jadikan dosa masa lalu sebagai penghalang untuk kita menjadi seorang hamba yang beriman dan bertaqwa. Tapi jadikanlah dosa masa lalu itu sebagai pemangkin untuk kita bersemangat mengubah diri ke arah kebaikan.

Kisah ini bermula apabila seorang remaja lelaki sedang berjalan di sebuah kawasan yang menjadi tumpuan pasangan-pasangan yang ber'couple' melepaskan nafsu yang terkurung. Tempat itu memang terkenal dengan aksi-aksi hangat para remaja yang asyik dibuai alunan syahwat. Mereka ini seolah-olah tidak peduli dengan masyarakat-masyarakat yang datang untuk berekreasi. Inilah yang dikatakan bukti cinta sebenar, sehinggakan anak-anak gadis remaja sanggup menggadaikan maruah yang diberikan olehNya supaya mereka memperoleh keistimewaan. Tetapi, dimanakah mereka menyerahkan maruah mereka? Adakah di jalan yang dibenarkan Islam? Malu rasanya apabila melihat ianya dilakukan oleh umat Islam itu sendiri. Yang menjadi peliknya, kenapa tidak ada bangsa lain yang melakukannya?

Remaja ini dikenali dengan panggilan Ustaz Abdullah (hamba Allah). Walaupun pada hakikatnya remaja ini bukanlah dari golongan ustaz, tetapi disebabkan sengat untuk menegakkan Islam yang ada dalam dirinya menyebabkan dia digelar dengan panggilan tersebut.

Sedang si Ustaz ini berjalan-jalan, tiba-tiba matanya terpaku pada seorang perempuan. Kelihatan perempuan itu seperti menantikan kehadiran seseorang. Selang beberapa minit kemudian, datang seorang lelaki yang membawa sebuah kereta 'sport'. Lalu perempuan itu menaiki kereta 'sport' itu. Dengan tiba-tiba tergerak hati ustaz itu untuk mengekori ke mana arah tuju perempuan. Setelah hampir setengah jam perjalanan, akhirnya mereka tiba di sebuah hotel 5 bintang yang terdapat di bandar yang berdekatan. Ustaz berasa pelik kenapa nalurinya kuat untuk mengikuti perempuan tersebut. Perempuan itu dan pasangannya itu menuju ke dalam hotel tersebut dan ustaz itu mengambil keputusan untuk tunggu di luar kawasan hotel.

Waktu terus berlalu. Akhirnya wanita itu keluar dari hotel itu dengan pasangannya. Dengan secara tidak sengaja Ustaz itu melihat lelaki itu menghulur sejumlah wang besar nilainya kepada perempuan tersebut. Terlintas dalam fikiran Ustaz itu, adakah perempuan ini seorang pelacur? Tapi dia tetap dengan bersangka baik terhadap perempuan itu. Mungkin saja perempuan itu meminjamnya dari lelaki itu. bebrapa minit kemudian lelaki itu meninggalkan wanita tersebut. Tanpa membuang masa, Ustaz itu segera mendapatkan perempuan itu.

"Assalamualaikum. Awak ini Balqis ke?" tanya Ustaz tersebut.

Melihat saja Ustaz itu, si perempuan itu terus melarikan diri lalu mengambil teksi untuk pulang. Perempuan itu kelihatan seperti terkejut melihat kehadiran Ustaz itu. Tanpa berlengah, Ustaz itu terus mengikuti perempuan itu dari belakang. Akhirnya tibalah di rumah perempaun itu. Ustaz itu mengambil keputusan untuk datang menemui perempuan itu pada esok hari kerana hari sudah lewat malam.

Pada keesokannya, tepat jam 8 pagi, Ustaz itu berada di kawasan berhampiran rumah perempuan itu. Ustaz itu bercadang untuk pergi ke rumah perempuan itu, tetapi sebaik saja dia menghampiri rumah perempuan itu dengan keretanya, dia melihat perempuan itu keluar dengan lelaki lain. Yang peliknya, lelaki itu berlainan dengan lelaki semalamnya dan pakaian wanita itu agak menyakitkan mata sehinggakan tersingkap bahagian-bahagian yang sudah semestinya boleh menaikkan syahwat bagi sesiapa yang melihatnya. Wanita itu memang cantik. Bahkan kecantikannya itu seperti seorang bidadari. Ustaz itu terus mengekori wanita itu. Dan tempat yang dituju oleh wanita itu sama seperti tempat semalam. Ustaz itu kelihatan pelik. Apa yang sebenarnya yang dilakukan oleh wanita itu?

Sama seperti semalam, Ustaz itu mengambil keputusan untuk tunggu di luar kawasan hotel. Dan selang beberapa jam kemudian wanita itu keluar bersama-sama dengan lelaki itu bersama-sama dengan sejumlah wang yang agak bersar nilainya. Ustaz itu mula merasa ada sesuatu yang tidak kena. Ustaz itu cuba mendekati wanita itu, tetapi gagal kerana wanita itu melarikan diri sebaik saja melihat ustaz itu. Ustaz itu tidak bercadang untuk mengejar wanita itu tetapi dia bercadang untuk ke rumah wanita itu dan bertemu dengan teman-temannya. Sebaik saja tiba di rumah wanita itu, Ustaz itu terkejut apabila melihat ramai wanita yang menginap di rumah itu berpakaian mmenjolok mata. Dengan rasa segan, ustaz itu terus memberi salam. Sebaik saja salamnya dilafazkan, semua wanita di dalam rumah itu merenung ke arahnya. Ustaz itu terdiam juga bersama dengan wanita-wanita itu. Melihat saja wajah Ustaz itu, wanita-wanita itu terus keluar untuk mendapatkannya. Tidak dinafikan wajah Ustaz itu cukup tampan untuk menjadi kegilaan para wanita.

Wanita-wanita itu cuba menggoda Ustaz itu menunjukkan bahagian-bahagian yang bisa menaikkan syahwat. Tapi Ustaz itu cuba menahan nafsunya. Tanpa berlengah lagi ustaz itu bertanya, "Inikah rumah Balqis?".

Wanita-wanita itu kehairanan kerana tiada seorang pun yang bernama Balqis yang menginap di rumah itu. Lalu Ustaz itu menjelaskan ciri-ciri Balqis yang diperkataknnya. Akhirnya fahamlah wanita-wanita itu, rupanya di dalam rumah itu dia dikenali sebagai Sally. Ustaz cuba mengorek rahsia wanita itu. Dan akhirnya barulah dia tahu bahawa wanita itu seorang pelacur.

Sejurus selepas itu, Ustaz itu terus berhenti menjejaki wanita itu.

Seminggu lamanya Ustaz itu mendiamkan diri. Dalam tempoh itu jugalah Ustaz itu diganggu masalah berkaitan dengan wanita itu. Dia melakukan solat Istikharah agar dia diberi petunjuk apa yang dia harus lakukan. Akhirnya, Ustaz itu membuat keputusan untuk berjumpa dengan wanita itu dan mendapat satu idea bagaimana dia boleh mendekati wanita itu. Ustaz itu mengambil keputusan untuk berjumpa dengan wanita tersebut di rumah wanita itu. Pada mulanya wanita itu tidak ingin bertemu dengan ustaz itu, tetapi setelah Ustaz itu menyatakan hasratnya datang ke rumah wanita itu adalah untuk melanggannya. Setelah beberapa minit berfikir, akhirnya wanita itu bersetuju untuk dilanggani dengan harga demikian dan demikian. Ustaz itu bersetuju dan membawa wanita ke hotel yang selalu ditempahnya. Setiba saja tiba di dalam bilik yang ditempahnya, wanita itu terus menanggalkan pakaiannya. Wanita itu berpakaian separuh bogel dan cuba untuk mendekati Ustaz itu. Sebaik saja wanita itu cuba untuk mencium Ustaz itu, Ustaz itu kaku. Dia merasa tubuhnya seperti tidak boleh bergerak dan dalam masa yang sama juga mulut wanita itu semakin dekat dengan mulut Ustaz itu...


*Bersambung di episod yang akan datang. Teruskan membaca kerana di setiap episod  akan ada tip-tip untuk menjadi seorang hamba yang soleh/solehah dan taat serta bertaqwa.. Waallahu'alam.... Bertemu di lain halaman..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment